آموزش

آموزش

دو نوع دستگاه کپی  وجود دارد: آنالوگ و دیجیتال

دستگاه کپی آنالوگ:

روش کار در این نوع دستگاه بدین صورت است که ابتدا صفحه مورد نظر برای کپی برداری اسکن شده و سپس تصویر بازتابیده، توسط تعدادی آینه و لنز مستقیماً به قسمت کپی برداری فرستاده می شود.

دستگاه کپی دیجیتال:

در این نوع دستگاه کپی، درست به روش نوع آنالوگ آن، صفحه مورد نظر برای کپی برداری اسکن شده، سپس تصویر بازتابیده به سطح CCD  منتقل می شود. CCD  با تبدیل کردن تصویر به داده های الکترونیکی پرتو لیزری بوجود می آورد که توسط آن کپی دیجیتالی از سند اصلی بدست می آید.

در هر نوع دستگاه، یک درام هادی تصویر وجود دارد که قسمتهای سیاه شده و به شکل نگاتیو درآمده توسط تونر را به سطح بالایی خود جذب کرده و تصویر برعکسی از سند اصلی بوجود می آورد. کاغذ یا فیلمی که قرار است تصویر بر روی آن چاپ شود به روی درام آورده شده و یک فشار قوی سبب می شود تونر از درام بر روی کاغذ یا فیلم منتقل شده و تصویری مستقیم درست مانند سند اصلی بوجود آورد.

تغذیه کاغذ یا فیلم مورد استفاده از طریق غلطکی صورت می گیرد که با تولید مداوم حرارت و فشار لازم، تونر را بر روی آنها منتقل می کند.

روند کپی برداری توسط دستگاه کپی آنالوگ

 

7- آینه

8- لنز

9- سند اصلی

10- صفحه شیشه ای

11.واحد نور

1- سینی خروج کاغذ

2- واحد حرارتی

3- درام هادی تصویر

4- کارتریج تونر

5- سینی اصلی کاغذ

6- تغذیه کننده کاغذ جانبی

 

روند کپی برداری توسط دستگاه کپی دیجیتال

 

8- لیزر

9- سند اصلی

10- صفحه شیشه ای

11.واحد نور

12- آینه

13- لنز

14- CCD  و پردازشگر تصویر

 

1- سینی خروج کاغذ

2- واحد حرارتی

3- درام هادی تصویر

4- کارتریج تونر

5- سینی اصلی کاغذ

6- تغذیه کننده کاغذ جانبی

7- اسکنر polygon

 

 

دستگاه کپی رنگی

تنها تفاوت در روش کپی برداری دستگاه کپی رنگی با دستگاه کپی دیجیتال مونو کروم این است که در کپی برداری رنگی ، ابتدا تصویر به چهار رنگ اصلی آبی ، قرمز، زرد و سیاه تقسیم می شود. برای هر قسمت از تصویر، رنگ مربوط به آن (یا ترکیب رنگهای اصلی) از تونر بر روی کاغذ یا فیلم قرار می گیرد و به این ترتیب یک تصویر تمام رنگی از سند اصلی بدست می اید. تصویر بوجود آمده با گذشتن از واحد حرارتی و وارد آمدن فشار و حرارت بر آن تثبیت می شود. برای جلوگیری از چسبیدن تونر به غلطک های واحد حرارتی، این غلطلک ها اغشته به لایه نازکی از روغنی ویژه هستند.

روند کپی برداری در دستگاه کپی رنگی

 

8- سینی خروج کاغذ

9- CCD  و پردازشگر تصویر

10- واحد لیزر

11- فیلتر

12- لنز

13- آینه

14- سند اصلی

15- اسکنر  polygon

1- محفظه تونر حاوی چهار رنگ

2- درام هادی تصویر

3-درام انتقال دهنده

4- تغذیه کننده کاغذ جانبی

5- محفظه حاوی روغن ویژه

6-...

7- واحد حرارتی

 

پرفروشترین فتوکپی دیجیتال در ایران توشیبا است

شرکت توشیبا، با عرضه مدلهای جدید فتوکپی چندکاره دیجیتال  کماکان مقام نخست را در کشور در اختیار دارد. این امر با عرضه مدلهای جدید فتوکپی چندکاره دیجیتال توشیبا شامل مدلهای پرقدرت es-45  و  es-35  که علاوه بر فتوکپی بعنوان چاپگر و اسکنر نیز مورد استفاده قرار میگیرند، همچنین مدلهای es-350  , es-450  و مدلهای جدید es-352  و es-452 که هم بعنوان کپی و هم بعنوان چاپگر قابل استفاده می باشند، تحقق یافته است.

بزرگترین و وسیع ترین شبکه سرویس و خدمات پس از فروش در ایران  این دستگاهها را پشتیبانی و با ارایه خدمات سریع و کیفیت خود، رضایت مشتریان را جلب نموده اند. به غیر از سرویس و خدمات مطلوب، آنچه که موجب گشته که دستگاههای فتوکپی دیجیتال توشیبا مورد استقبال گسترده سازمانها، ادارات، کارخانجات و شرکتها قرارگیرند، توانائی و قابلیت های فوق الغاده و قیمت بسیار نازل آنها بوده است و در مقام مقایسه با مجموع قیمت یک دستگاه فتوکپی و یک دستگاه چاپگر لیزری سایر A3 ، فتوکپی های دیجیتالی توشیبا بسیار ارزانتر و مقرون به صرفه تر هستند.

عمده مزایای این دستگاهها به شرح ذیل می باشد: وضوح چاپ فتوکپی لیزری به صورت چشمگیری دقیقتر و برتر از دستگاه فتوکپی معمولی می باشد. قابلیت استفاده به صورت یک چاپگر لیزری با سرعت بسیار زیاد را دراد که میتواند حتی بر روی کاغذ A3  (دو برابر معمولی) چاپ کند.  در مقایسه با دستگاههای فتوکپی آنالوگ، به هنگام تولید و به خاطر ویژگی و طراحی فتوکپی های دیجیتال، قطعات متحرک بسیار کمتری در دستگاههای دیجیتال مصرف می گردد که چنین فن آوریی باعث کاهش قابل توجه خرابی فتوکپی می گردد.





:: موضوعات مرتبط: آموزش , ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : حسین محمدیان
تاریخ : شنبه 3 شهريور 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: